יום רביעי, 30 ביולי 2008

איך להכין תמונת פרופיל מגניבה - מדריכון פוטושופ



אני וכמה חבר`ה טובים...
לפני כמה חודשים נשלחתי לקורס פוטושופ מטעם הצבא.. היה ממש נחמד, אוכל טוב, אנשים סבבה, ממש כיפכוף של קורס..
למדתי לא מעט , ועכשיו אני פוטושואיסט מתחיל ! וככזה אשמח לשתף אתכם בטריק ממש נחמד וקל, שאפשר לעשות בצייר (כן ! אותו צייר שיש לכם עם הווינדוז) הטריק המדובר הופך שני תמונות נפרדות לתמונה אחת.. מה שבסוף יכול להראות למשל ככה :


בימים כאלה, שלכל אחד יש לפחות או פייסבוק או מקושרים או מסנג`ר (או כולם ביחד, כמוני) זה כיף שתהיה לך תמונה ייחודית משלך (כמובן שאם אתה בחורה בבגד ים זה לא ממש משנה כי בכל מקרה יסתכלו לך על הפרופיל)
אבל כמו שאומרים אצלינו , עדיף 2 בחורות עם בגדי ים מאשר 2 תימנים עם בגדים מוזרים..
אז איך בעצם עושים את זה..

שלב ראשון
!
משיגים מצלמה דיגיטלית באיכות סבירה (מצלמת פלאפון זה לא נחשב אם זה לא N95 או אייפון)

שלב שני !
מניחים את המצלמה על מקום יציב - חצובה אם אתם מקצועיים, מדף אם אתם לא..
שלב שלישי !
מפעילים טיימר (או מסתייעים במישהו) ולפני שאתם מצלמים את עצמכם מוודאים את הגבולות של הפריים, כמו כן גם מוודאים את מרווחי העמידה ככה שהדמויות שלכם לא תכנסנה אחת בתוך השניה... ו... מצלמים !
שלב רביעי !
מעבירים למחשב , פותחים צייר פעמיים עם שני התמונות (כמובן שאפשר לעשות את זה גם עם 100 תמונות, אבל עדיף להתחיל בקטן) ומעבירים דמות אחת לתמונה של הדמות השניה , תוך כדי התחשבות מקסימלים במיקום שאר התפאורה..
שלב חמישי למתקדמים !
פותחים את התמונות בפוטושופ מעבירים שכבה של תמונה אחת לתמונה אחרת ואז נעזרים באופציית מסכת השכבה כך : Layer - Add layer mask - reveal all

כמובן שעושית זאת על השכבה העליונה מבין השניים.. לאחר מכן משתמשים במכחול שחור בשביל להעלים את החלקים שבהם נמצאת הדמות בתמונה התחתונה.. אופציה זאת עדיפה בהרבה כאשר הדמויות קרובות והחפיפה בניהן גדולה יחסית..

טיפ !
כדאי להשתמש במברשת עם פייד על מנת לתשתש את הבדלי האור המזעריים בין התמונות !
בהצלחה :)

לשאלות ותגובות אנא השאירו תגובה או שלחו מסר.. אשמח לענות על כל שאלה בקשר לפוטשופ ..

אין תגובות: