יום שני, 21 ביולי 2008

מדריך לחסכון במים

אני לא מתכוון לבקש מכם לנהוג כמוני ולחבר כיורים וניקוז מקלחות להשקייה למרות שזה דווקא פתרון מצוין והמים הלא מזוהמים חוזרים להיות מי תהום או עננים ולא מי ביוב שמוזרמים לים.. אני גם לא מתכוון להגיד לכם להפעיל מתקן לוכד לחות (כמו מזגן למשל) ולכוון את המים שלו לניאגרות של אסלות ומכונות כביסה (על אף שזה רעיון מצוין שכן במים מהתעבות של לחות אין מינרלים והם מונעים אבנית באותם מכשירי חשמל)

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשים בקבוק של ליטר וחצי בכל ניאגרה של שירותים - בבית, בעבודה, בבית ספר, לשים בקבוק שיתפוס את הנפח של המים המורדים בכל הורדת מים - לא באמת צריך את כולם שם.. ואם יש לכם בעיה אם זה, תמיד תוכלו להוציא חזרה את הבקבוק

מצאתי אפילו סרטון בפליקס שמסביר איך עושים את זה.. (כי לא היה לי כח להכין אחד בעצמי..) אז כנסו לפה ותראו


ועכשיו החלק המתמטי !
אם בן אדם עושה פיפי 3-4 פעמים ביום (בנות, אני יודע שאתן עושות יותר,אבל ניקח בן אדם ממוצע) חוסכים עכשיו בערך 5 ליטר ביום ! כפול 4-5 אנשים במשפחה, מדובר בעשרים ליטר ביום, או אם תרצו , 600 ליטר בחודש או 7300 ליטרים של מי שתייה בשנה ! לכל בית אב !

קצת נתונים על צריכת מים בארץ..
על פי חברת מקורות צריכת המים בישראל רק עולה ועולה, השנה בחודש ינואר בלבד הצריכה הביתית בלבד הייתה 47 מליון קוב (קוב = אלף ליטר) בחודש..העליה מינואר 07 היא עלייה של 6.9% בצריכה זה טירוף !! טירוף שחייב להפסק.. שוב, אני מדבר על הצריכה הביתית חבר`ה, אל תגידו לי שזה בשמים ואתם לא יכולים לעשות כלום על מנת לשפר את מצב משק המים.. שום תירוץ לא יתקבל :)

(נתונים נוספים ומלאים תוכלו להסתכל בפנאן שלכם באתר מקורות http://www.mekorot.co.il/Heb/watersupply/consumeData/Pages/January08_Monthly.aspx.aspx אני מקווה שאתם לא משועממים כמוני בשביל לעבור על הדברים האלה, אבל אם כן, אז שיהיה בכיף..



האין זה נפלא ? אולי בסוף גם לא יגמרו לנו המי טהום בקצב הזה :) אני מבקש מכם חבר`ה, תעבירו את הדף הזה לחברים שלכם , אני לא מתכוון להודעת שרשרת מציקה, אבל תפיצו אם אפשר, ביחד נחסוך מליונים !



אני אראה לכם דוגמא איך מפיצים משהו.. באתר הזה יש סרט גאוני של עשרים דקות על מחזור החומרים בכדור הארץ, חובה לכל אחד לראות אותו אולי ככה תבינו לאיזה כיוון הכדור שלך צועד (או מתגלגל)

http://www.storyofstuff.com/





יש עתיד לכנרת..

אין תגובות: