יום שני, 21 ביולי 2008

מדריך לבניית ספריה

אוקיי, אז למה שנרצה להכין ספריה ? למה ? כי אנחנו תימנים, שזה אומר - אין לנו יותר מידי כסף לבזבז סתם (גזענות לשמה !) כל חיי החסכנות (לא קמצנות, חכסנות) תמיד הייתה כנר לרגלי, וגם הפעם כאשר רציתי ספריה והמחירים בחנויות עשו לי כאב קל בכיס קל המכנס. החלטתי שאני אכין לבד, ואפילו יצא לי יותר טוב ומותאם אישית..



אז מה בעצם צריך בשביל להכין ספריה ? אני אשתמש בפורמט של מתכון עוגות, כי הוא משעשע אותי נורא ..

מצרכים :
2 לוחות עץ ארוכים
4-7 לוחות עץ קטנות יותר
20-40 ברגים, תלוי בכמות המדפים שתרצו לשים
2 קרשים מעפנים בשביל לחבר לתחתית של הספריה

כלים :
מקדחה עם ראשי הברגה וראשים רגילים.
דבר מאונך שאני לא יודע איך קוראים לו אבל הוא מחזיק את המקדחה במצב מאונך (יש תמונה)
זווית של נגרים
מטר
מקדח 3 מ"מ
מקדח 8 מ"מ
ירון כוכבי , הוא אבא שלי , והוא כלי כלי :) אבל כל אבא אחר יהיה טוב..


אופן ההכנה :

1. לחמם תנור לחום בינוני ( 180 מעלות צלזיוס)

2. לסמן את המקומות שבהן אנחנו מתכננים לקדוח חורים - שעליהם ישבו המדפים, עושים זאת בעזרת הזווית, אפשר גם עם סרגל או משהו תואם,העיקר שיצא ישר... בעזרת המטר לסמן אותם במקומות הרצויים בשני הלוחות הגדולים.
חשוב לציין את מקומות הקידוח במקומות קבועים ועושים זאת על ידי מדידה של כ- 5 ס"מ מקצה הלוח בשני קצוותיו השונים.חשוב מאוד לדייק בקטע הזה, אם אתם לא רוצים מדפים עקומים.. זה נראה בערך ככה :




3. סיימנו עם סימון החורים, עכשיו אפשר להתחיל לעבוד ..קודחים חורים בכל המקומות המסומנים, קודם כל בלוח הראשון, לשני נחזור אח"כ.. תחילה עם מקדח 3, ולאחר מכן עושים גומה קטנה בעומק 2-3 מ"מ עם מקדח 8, זאת על מנת שיהיה אפשר להכניס את הברגים לעומק ולאחר מכן להעלים אותם , מה שיתרום לאסטטיקה של הרהיט..



המקדחה האימתנית בפעולה , על המתקן שמוריד אותה באופן מאונך.. ( על השולחן מונחים המפתח של המקדחה, המפתח אלן בשביל לכוונן את גובה המכשיר, והמקדח 3 )

אני מניח שתוכלי להסתדר גם בלי מכשיר כזה, אבל רמת הדיוק שלכם כנראה תהיה פחותה...

4. לאחר שסיימנו לקדוח את כל החורים בלוח הראשון והשני, מניחים את אותו הלוח , בחלק העליון של מלבן שיווצר משני הלוחות ומשני מדפים.. ולמאותגרים מבחינה ויזואלית, ככה זה אמור להראות :

שימו לב ששלב זה מצריך עבודה של שני אנשים, שכן הקונסטרוקציה הזאת לא יציבה בעליל ..

* הערה למי שמזלזל בקידוח לפני ההברגה : אנא ממך, ספר לי במייל איך היה כשהסיבית התפוצצה לך בפנים :)

5. בצורה הזאת מתחילים להבריג את הברגים , יש לשים לב שהם מוברגים ישר, אחרת הם יפצעו את העץ ויגרמו לכם לתסכול רב.. אחרי שכמה מדפים הובגרו כבר כל העסק צריך להראות בערך ככה :



6. כשמסיימים עם כל המדפים חוזרים על פעולות 3-5 עם הצד השני של הספריה (שאט אט כורמת עור וגידים), זה קצת מסובך להפוך אותה, אבל תהיו יצירתיים בחלק הזה.. הדגש שלי בנושא הוא "לאט ובזהירות".

7. זהו ! סיימנו !

סתם, לא- נותרו לנו הרגליים, את הרגליים אנחנו שמים על מנת שהסיבית של הארון לא תרקב מהלחות של הרצפה וכדי להפחית את נקודות החיכוך.. הן נראות בערך ככה ..


ישנם גם רגליים מפלסטיק שאפשר למסמר, אבל אבא שלי העדיף את אלה, ואני סומך על המילה שלו .. הרגליים נעשו בעזרת קרשים קטנים שמיסמרנו (אפשר גם להבריח) לתחתית הספרייה..

8. תתחדשו !!





9. עכשיו , אחרי שקראתם את המדריך הזה ואתם בעלי הידע הבסיסי בבניית רהיטים, ושכל הבית שלכם נשרף כי לא כיבתם את התנור (מהוראה מס' 1), תוכלו לבנות את הכל מחדש :) !
* הערה - מפאת חוסר אמצעים ועצלנות, לא חיברנו לאחורה של הספריה דיקט. עם זאת, על מנת לצמצם נזקי אבק ולשפר את יציבות הרהיט. מומלץ לחבר דיקט לחלקו האחורי.. ( עם מסמרים קטנים בלי יותר מידי בלאגן..)

בהצלחה לכולם, מי שבאמת רוצה לעשות כזה ארון ויש לו קושי כלשהו, שיפנה אלי , ואני אגיד לו לשכור נגר מקצועי :) ואם לא בא לו נגר, אז מקסימום תמיד יש את איקאה..

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יגל אתה לא שפוי בעליל...